מחקר חדש: ספירולינה נמצאה כמפחיתה לחץ דם גבוה

מחקר חדש: ספירולינה נמצאה כמפחיתה  לחץ דם גבוה - SimpliiGood - ספירולינה

מחקר חדש שנעשה באיטליה ובודד את מולקולת החלבון באצת הספירולינה, מצא כי יש בה מולקולה חיונית הפועלת להפחתת לחץ הדם

אם לא דברנו די על נפלאות אצת הספירולינה כמעלה את ההמוגלובין, תומכת במערכת החיסונית, עשירה באבץ, מאוששת את השרירים במהירות ומייצרת תחושת רעננות ושובע, כעת, מחקר חדש שופך אור נוסף, על סגולותיה של האצה הנפלאה הזו.

החוקרים מהמעבדה הפיזופתולוגית של כלי הדם בפוזילי, איטליה, בודדו את אחת ממולקולות החלבון בספירולינה וגילו שהיא יעילה בהרחבת עורקים והכך מפחיתה את לחץ הדם.

המולקולה שנקראת SP6, התגלתה כמרכיב יעיל, טבעי וזול, שעשוי לשפר את מצבם של מיליוני אנשים הסובלים מבעיות של לחץ דם גבוה ובעיות בלב. המחקר נערך במעבדה על עורקים מבודדים, ועל מודלים של בעלי חיים.

החוקרים גילו, כי מולקולת החלבון המבודדת SP6 היתה יעילה בהרחבת כלי הדם של בעלי החיים בתהליך וסודילציה (vasodilatory) –תהליך שבו זרימת הדם מתגברת בשל ירידה בהתנגדות וסקולארית כאשר התאים משחררים תחמוצת חנקן טבעית להורדת לחץ הדם.

לדברי החוקר אלבינו קריזו (Carrizzo), על פי הפרסומים, המחקר החל בביצוע הדמיית עיכול של דגם תמצית אצת הספירולינה, ובדיקה מה קורה במעיים האנושיות לאחר בליעת החומר. "בדרך זו, הצלחנו לבודד את הפפטיד שייקלטו על ידי גופנו". הוא ציין. הבדיקה הראתה אפקט אנטי-היפרטנסיבי פוטנציאלי, מה שהוביל את החוקרים לבודד את מולקולה SP6 כדי לבחון הפחתת לחץ דם אצל בעלי חיים שצורכים אותה, ואכן התגלתה הפחתה יעילה של לחץ הדם.

לדברי ד"ר כרמיין וקיונה, פרופסור מאוניברסיטת סלרנו וראש המעבדה הפיזופתולוגית של כלי הדם במכון ניורומד, על פי הפרסומים: "אנו יודעים שחולים עם יתר לחץ דם לעיתים קרובות סובלים מפגם בתהליכים הטבעיים. הפפטיד שאנחנו מבודדים בספירולינה פועל באופן  חיובי לוויסות המנגנון הטבעי. כמובן, שיהיה צורך במחקר נוסף, אם כי אנחנו חושבים ש- SP6 יכול לשמש כמרכיב טבעי במקום טיפולים פרמקולוגיים נפוצים, על מנת לשפר את תפקוד האנדותל, וכתוצאה מכך, להפחית את יתר לחץ הדם".

אם כך, אצת הספירולינה עשויה לשמש בעתיד הקרוב כ"תרופה" טבעית להפחתת לחץ הדם אצל אנשים הסובלים מבעיות של לחץ דם גבוה.

במחקר שפורסם בשנת 2016 ע"י ארגון הבריאות העולמי, נמצא, כי ב- 40 השנים האחרונות מספרם של האנשים הסובלים מלחץ דם גבוה ברחבי העולם, הוכפל והגיע בשנת 2015 לשיא של 1.13 מיליארד בני אדם. עוד על פי ארגון הבריאות העולמי - לחץ דם גבוה אחראי ל- 7.5 מיליון מקרי מוות בשנה.

לחץ דם גבוה נוצר כאשר לחץ גדול מהרגיל מופעל על כלי הדם, דבר אשר עשוי לפגוע בשריר הלב, בכליות ואברים נוספים בגוף. באופן טבעי, הדם בגופינו זורם מהלב אל האיברים השונים, ובעת זרימתו הוא מפעיל לחץ על דפנות כלי הדם. המצב המכונה לחץ דם גבוה, או יתר לחץ דם (באנגלית: Hypertension), מתאר מצב בו הלחץ גדול מדי. מצב זה, של לחץ דם גבוה, מוביל לרוב למחלות כלי הדם והלב העשויות להוביל בהמשך לשבץ והתקפי לב.

הבשורות הטובות של החוקרים מפוזילי עשויות בהמשך להביא לשיפור חיים של מיליארדי בני אדם ברחבי העולם, באמצעות צריכה טבעית יומיומית של אצת הספירולינה להפחתת לחץ הדם, כתוספת או חלופה לתרופות מרשם.


מאמרים נוספים