כיצד צריכה יומית של ספירולינה מפחיתה את רמות הלחץ והחרדה

כיצד צריכה יומית של ספירולינה מפחיתה את רמות הלחץ והחרדה - SimpliiGood - ספירולינה

מחקרים מראים שוב ושוב כי אצת הספירולינה בצריכה יומיומית, תורמת לתחושת הרוגע והשלווה מפחיתה באופן משמעותי את מידת הסטרס

האם התזונה יכולה לשנות את הדרך שבה אנו חושבים ומרגישים? המדע אומר כן - או, לפחות, לדחוף אותנו לכיוון הנכון. כך גם בהיבט השלישי: חוסר במרכיבים תזונתיים חיוניים, עשוי להחריף את מידות הסטרס ואף ליצור מתח וחרדה. ספירולינה היא הכוח הטרי, הבריא שממגר עד הסוף את התחושות הלא נעימות שלנו ומוסיפה שלל מרכיבים חיוניים ודלק איכותי לגוף ולנשמה.

אם בוחנים לעומק וחושפים את מה שעומד מאחורי מדע המוח האנושי, חשוב להבין את השפעתו החיובית של הברזל, ויטמין B12 וחומצות אמינו, על המוח שלנו.

הפחתת תסמיני חרדה ודיכאון תסמינים באמצעות ברזל

ברזל נמוך, מוכח שמוביל לחרדה, דיכאון תסמיני פאניקה. רמות ברזל נמוכות בדם יכולות גם להוביל לפעימות לב לא סדירות, ואפילו לעורר התקפי פאניקה. אמנם דיכאון אינו נגרם רק על ידי אנמיה, אולם אנשים הסובלים מאנמיה קשה וממושכת, יכולים להיות רגישים הרבה יותר לתחושות של  חרדה ודיכאון, וכן להחרפה בתופעות כגון: עצבנות, עייפות, וכאבי ראש.

אנמיה היא בעיה שמטרידה בעיקר את הספורטאים, בייחוד הספורטאיות הנשיים (בשל איבוד דם במחזור החודשי) והטבעוניים, שאינם מקבלים ברזל מהבשר. אולם אפשר בהחלט למנוע אותה בחוכמה. ספירולינה טריה מספקת יותר ברזל לקלוריה מאשר סטייק או תרד, ואתם יכולים אפילו לא להרגיש בה, כאשר אתם מוסיפים אותה למיץ או לשייק בריאות.

התאוששות מהירה ומצב רגוע תמידי באמצעות חומצות אמינו

מחקרים הראו, כי צריכת חומצות אמינו יכולה להפחית באופן משמעותי עייפות במהלך פעילות ספורטיבית וכי השלמת חומצות אמינו היא המפתח להאצת התאוששות השרירים לאחר אימון ספורט. ספירולינה טריה או קפואה מספקת 18 מתוך 20 חומצות אמינו, ולמעשה מכילה יותר חלבון לכל קלוריה מאשר בשר. זה אומר שתוכלו להפחית משמעותית את הלחץ על הגוף שמייצר האימון, בצריכת קוביה אחת בלבד של ספירולינה. ספירולינה תביא לירידה במידת העומס על הגוף אומר ולכך שיהיו לכם יותר משאבים זמינים להתמודד עם הצפוי כגון: אימוני ספורט, טיסה לחו"ל, הליכה ממושכת, וכן להתמודד עם הבלתי צפוי, כגון: שעות נוספות בעבודה, פגישה עסקית מאוחרת, וכן הלאה.


הפחתת תסמיני  דיכאון באמצעות ויטמין B12

עוד מחקרים הראו, כי השלמת ויטמין B12 יכולה למעשה להפחית את הסימפטומים של דיכאון. B12 הוא ויטמין שהגוף מתקשה "להשיג" במיוחד אצל טבעוניים, אולם ספירולינה טריה כוללת את המינון המלא היומי המומלץ של ויטמין B12.

מחקרים גם הראו כי מחסור בחומצות שומן אומגה 3, ויטמינים מסוג B, וחומצות אמינו נקשר בהפרעות נפשיות, ספירולינה טריה מכילה את כל המרכיבים החיוניים הללו.

הקלה בסטרס באמצעות נוגדי חמצון

מחקרים שנערכו בשנת 2019 הראו, כי הפחתת נוגדי חמצון הובילה לתסמינים של מתח ועייפות אצל מתנדבים בריאים. החוקרת מארי-אן מילסי הסבירה כי "רצינו לבדוק האם הגדלת יכולת הגוף להתמודד החמצון, עשויה לסייע לו להתנגד לשחיקה. 35 אנשים במחקר שלנו אשר קיבלו כמוסות המכילות נוגדי חמצון, הראו שיפור במספר סממנים בולטים של מתח ועייפות.

בספירולוניה טריה יש יותר נוגדי חמצון מאשר ברוב הפירות:  פי שמונה כמות נוגדי חמצון מאשר במנה של אוכמניות לדוגמה. הוספת ספירולינה טריה היא דרך קלה להבטיח שאתם כוללים במשקה הבוקר שלכם נוגדי חמצון וסטרס.


מאמרים נוספים