יתרונות הספירולינה לחולי סוכרת

יתרונות הספירולינה לחולי סוכרת - SimpliiGood - ספירולינה

אחת המחלות הנפוצות בעולם בה חולים מיליוני אנשים ברחבי העולם היא סוכרת היקף החולים בה גדל בהתמדה וקיים אחוז גדול של בני אדם שיכולים להימנע מהמחלה ונמצאים בשלב הפיך של "טרום סוכרת" שיכולים למנוע מעצמם את ההחמרה במצב. 


בקצרה איך הספירולינה תסייע לך...

בין הערכים התזונתיים העשירים שכוללת הספירולינה הטרייה, נמצאים וויטמינים חשובים מקבוצות A, 1B, 2B, 3B, 6B, C, E המכילים בין היתר, נוגדי חמצון רבי-עצמה, שתומכים במניעת חמצון הליפידים (שומנים).

הספירולינה תומכת בחיזוק תפקוד האינסולין,  איזון רמות הסוכר בגוף, ירידה בשומניות הכבד, שיקום כלי הדם, שיפור בריפוי פצעים וכיבים, שיפור בתגובות נוירולוגיות שונות, תמיכה במערכת העיכול ועוד...

מחקר ארוך טווח שמתנהל מזה למעלה משלושים שנים בקרב 1297 חולי סוכרת סוג 1 הוכיח באופן מיידי, כי איזון אינטנסיבי (לעומת קונבנציונאלי) של רמת הסוכר בדם מוביל לשגשוג הבריאות ומניעת האפקטים של המחלה בצורה יוצאת דופן.

איך ספירולינה טרייה מועילה לחולי סוכרת?

הספירולינה היא מיקרו אצה ירוקה כחולה הגדלה בבריכות מים מתוקים שמכילה ערכים תזונתיים גבוהים מאוד שהיכולת שלהם להיספג בגוף מהירה יעילה וטובה מאוד. הספירולינה נחשבת לכן למזון על שמשמש גם אסטרונאוטים וספורטאים ומשמשת לתרופות שונות. אין ספק שצריכתה בצורה הטרייה היא הטובה והיעילה ביותר ובשילובה בתפריט היומי של כל אדם יהיו לה השפעות חיוביות ביותר. 


בקרב חולי סוכרת מדובר בפלא של ממש.בין הערכים התזונתיים העשירים שכוללת הספירולינה הטרייה, נמצאים וויטמינים חשובים מקבוצות A, 1B, 2B, 3B, 6B, C, E המכילים בין היתר, נוגדי חמצון רבי-עצמה, שתומכים במניעת חמצון הליפידים (שומנים). 


אחת מתופעות הלוואי הכמעט בלתי נמנעת של סוכרת כשהיא מלווה גם בהשמנה, היא כבד שומני- מחלת הכבד השכיחה ביותר במערב, צריכת ספירולינה טרייה, תורמת בצורה משמעותית ליכולת ההתגברות של הגוף על התחמצנות השומן, במקביל לחיזוק הרגישות של הגוף לאינסולין עד להגעה למצב מאוזן. 


 נוגד חמצון משמעותי ייחודי שקיים בספירולינה הוא הפיגמנט פיקוציאנין (שגם אחראי לצבע הכחול שבאה) ומשמש גם כחומר אנטי סרטני. במקרה של סוכרת לרכיב הזה השפעה על עוררות של תפקוד האינסולין ושיפור של מצב תנגודת האינסולין ברקמות פריפריאליות, וליצור רגולציה במערך המטבוליזם הגלוקו-ליפידי של החולה, ולכן מסייע מאוד במיוחד במצבי סוכרת סוג 2. 


 לצידם של הוויטמינים, נמצאים גם מינרלים חיוניים בראשם ברזל, אבץ, קלציום, מגנזיום וסולניום, שלהם תפקיד חשוב בטיפול ובמניעה של נזקים נוירולוגיים המובילים לנוירופתיה בסוכרת שאחראיים לתופעות לוואי נפוצות של חולי סוכרת כמו עקצוצים בגוף, אובדן התחושה, שיתוק ופגיעה תפקודית בגפיים. ולכל אלה מצטרפות 8 חומצות האמינו החשובות הקיימות בחלבונים שלמים, שומנים טובים שפועלים יחד בצורה הרמונית ומסייעים לשיפור של מערכות הדם, החיסון והעיקול. 


אחת מההשפעות החיוביות הנוספות שמחקרים מצאו שהספירולינה הטרייה תורמת להם בחולי סוכרת היא היכולת לסייע לגוף להחלים מפצעים, כמו גם לסייע במניעה של ההיווצרות שלהם.

מה הוא התפריט המומלץ לחולי סוכרת?

באופן עקרוני לרוב בני האדם כדאי להימנע מאכילת מזונות בעלי סוכר מעובד ושתייה ממותקת. במקרה של חולי סוכרת חשוב לדעת שגלוקוז קיים גם בפירות וירקות ולכן חולי סוכרת נדרשים להכיר היטב את הערכים התזונתיים של כל המזונות שהם צורכי ולהיות במעקב קבוע אחרי רמות הסוכרים בדם. 


באופן עקרוני אכילת יותר ירקות טריים, מזון עשיר בסיבים תזונתיים כמו דגנים וקטניות , העדפת קמח מלא על פני קמח לבן מעובד ושתיה מרובה של מים. במקרים רבים, על ידי שינוי משמעותי באורח חיים, ניתן לשלוט ברמת הסוכר בדם ולחיות חיים טובים ובריאים לשנים רבות. אחד מהמזונות המצוינים לצריכה שוטפת במיוחד לחולי סוכרת מכל הסוגים היא ספירולינה טרייה.


הכירו 3 שייקים ירוקים המותאמים לסובלים מסוכרת

מארז בלעדי לסוכרתיים במחיר הכרות! (כולל 3 שייקים מותאמים לאיזון רמות הסוכר)


✔ ספירולינה Simpliigood היא 100% טבעית ללא כל תוספים.

✔ הספירולינה שלנו גדלה, נקצרת ונארזת בישראל לפי התקן הבינלאומי.

✔ הספירולינה שלנו כשרה בהשגחת הבד"ץ הועדה החרדית ירושלים
✔ משלוח חינם בהזמנה מעל 199 ש"ח - עד בית הלקוח!


מהי סוכרת?

בעוד שאצל רוב בני האדם רמות הסוכר בדם מאוזנות, אצל חולי הסוכרת, קיים חוסר איזון ברמות הסוכר בדם שנגרם מתפקוד לא תקין של הלבלב שאחראי על הפרשת הורמון האינסולין בדם, או שההפרשות של האינסולין שלהם קטנות מדי או לא תקינות ולכן האמצעי הנדרש להעברת הסוכר לתאי הגוף לא קיים או לא פועל כראוי ובמקום להגיע לתאים ולשמש אותם הוא מצטבר בדם ועשוי לגרום לשרשרת תגובות לא רצויות.


קיימים מספר סוגים של סוכרת

 סכרת סוג 1 (סוכרת נעורים) שמופיעה אצל ילדים ונוער לרוב בעקבות זיהום או מחלה אוטואימונית (מערכת החיסון) שפוגעת בלבלב ומקטינה עד לרמה אפסית את הפרשת האינסולין לגוף. וכמובן גם נטייה תורשתית.

סוכרת מסוג 2 נובעת למרות שהלבלב מייצר אינסולין אך הוא לא מצליח להחדיר גלוקוז לתאי הגוף.  זו סוכרת שיכולה להופיע בכל גיל, אך בדרך כלל שכיחה אחרי גיל 40. בעשר השנים האחרונות קיימת עלייה מתמדת בהתפתחות הסוכרת הזו  בקרב בני נוער - בעיקר בגלל מגפת ההשמנה. מסקר שנעשה בישראל בין 2013 ל־2015 עולה ש־15% מהילדים בישראל סובלים מעודף משקל, ובקרב המבוגרים 36% סובלים מעודף משקל, ואילו 18% סובלים מהשמנת ־יתר. למרות שהסיבה העיקרית לקיומה של סוכרת מסוג 2 היא גנטית, קיימת השפעה גדולה מאוד על היקף המחלה בעקבות אורח החיים שכולל תזונה לא מסודרת ומיעוט בפעילות גופנית. 

קיימים סוגים נוספים של סוכרת כמו סוכרת הריונית, סוכרת לאחר השתלת איברים או לאחר שימוש בסטרואידים 


כיצד ניתן לטפל בסוכרת?

במידה וניתנת אבחנה של סוכרת ע"י רופא, הדבר החשוב ביותר ליצירת איזון ילווה בתרופות שונות שיגבירו את ההפרשה של האינסולין ויאפשרו לרמת הסוכר הגבוהה בדם לרדת. חולי סוכרת נדרשים למדוד באופן קבוע את רמות הסוכר בדם כדי לשמור על האיזון באופן מלאכותי.


לתפריט היומי ולאורח החיים שלכולנו אך במיוחד לחולי סוכרת יש השפעה מכרעת על תפקוד הגוף ותפקוד תקין של המערכות השונות שלו. לחולי סוכרת רבים ניתן תפריט מתואם שתפקידו לשמור על רמות הסוכר בדם. שמירה על תפריט עשיר מאוזן ובריא לצד קיום פעילות גופנים באופן שוטף תסייע למנוע סוכרת ותסייע גם למי שסובל ממנה לחיות טוב יותר.


סיכום ההשפעות של הספירולינה בחולי סוכרת:

בראש ובראשונה זקוקים חולי סוכרת למציאות תזונתית מאוזנת. לספירולינה בשל הריכוז המיוחד של הרכיבים התזונתיים העשירים והצפיפות שלהם יכולת להביא לאיזון של רמות הסוכר בגוף, שיקום של כלי הדם מה שמסייע לירידה בשומניות של הכבד, שיפור התפקוד של האינסולין, סיוע למניעת וריפוי פצעים וכיבים, כמו גם מניעה ושיפור בתגובות נוירולוגיות שונות. לחולי סוכרת רבים הסובלים מהשמנה צריכת ספירולינה טרייה מסייעת לרדת במשקל בצורה מאוזנת ושמירה על המשקל לאורך זמן.

חשוב מאוד להדגיש כי לצד היתרונות הרבים, המוכחים מחקרית שיש לספירולינה טרייה על חולי סוכרת הספירולינה לא מחליפה בשום אופן טיפול רפואי ומעקב צמוד עם דיאטה מותאמת.

 

קישורים למאמרים למחקרים של בסיס המידע NCBI

מקורות: NCBI

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25567297

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27223481



מאמרים נוספים