גם לך בא לנשנש כל הזמן? אז יש לנו חדשות טובות וירוקות בשבילך!


אנשים רבים מתלוננים כי בתקופת הקורונה העלו במשקל. הגישה למקרר נהייתה קלה וקצרה יותר, יש לנו פרקי שיעמום לעיתים או שאנחנו מחפשים אחר תירוץ לרדת לכמה דקות מהזום, יש לחץ שעשוי להוביל לאכילת יתר, אנשים רבים התחילו לבשל יותר בבית ועוד. אז אם גם אתם מבין הזוגות שרוצים לנצל את התקופה הזו לצורך כניסה להריון, או שתרצו להיכנס להריון מתי שהוא בעתיד, חשוב מאוד שתקראו את המאמר הבא.


 

לפני הכל, מה הקשר בין ספירולינה לפיריון?


לקוחות שלנו מדווחים כי לאחר שימוש ממושך בספירולינה הם חשים כי היא עזרה להם בירידה במשקל. נדון בהמשך בנושא זה, אבל קודם כל חשוב להבין – מדוע ירידה במשקל עוזרת לפיריון? כיצד תזונה משפיעה על כניסה להריון? לא יותר קל פשוט לעשות טיפולי פוריות? (ספוילר – ממש לא בהכרח).


מחקרים רבים תומכים בקשר שבין קושי בכניסה להריון לבין עודף משקל, זאת יגיד לך כל רופא נשים. כ-160,000 זוגות בישראל אינם מצליחים להרות. כלומר כמעט אחד מתוך כל שישה זוגות סובל מבעיית פוריות. ההגדרה של בעיית פוריות היא ניסיון להרות ללא הצלחה, מעל לשנה.

עם זאת, זוגות רבים כן מצליחים להיכנס להריון בעזרת טיפולי הפוריות הקיימים בישראל. אז למה, אם כן, לנסות ולהרות באופן טבעי?

ראשית יש לדעת כי טיפולי פוריות עשויים להיות כרוכים בתופעות לוואי קשות, סיבוכים ופעמים רבות גם עלייה משמעותית במשקל. הם אינם מהווים פתרון אידאלי, כל עוד יש חלופה אחרת.


אמנם בישראל טיפולי הפוריות מסובסדים ולכן בארץ יש אחוז גבוה יחסית של טיפולים, אך זה לא אומר שזהו הטיפול ה"קליל" ביותר. בין שאר תופעות הלוואי שנשים מדווחות עליהן, קיימים גם שינויים קיצוניים במצב הרוח. במיוחד על רקע תקופה מורכבת כמו הקורונה, בה משפחות רבות איבדו פרנסה, מצויות ב"סיר לחץ" בתוך הבית ותחושת האי וודאות רווחת, לא בהכרח רצוי להוסיף מצב הורמונאלי שלעיתים מוציא את הדברים מפרופורציה ומקשה על ההתמודדות עם היומיום ומול בן הזוג.


בנוסף, מומלץ להתייעץ עם רופא הנשים/פיריון לגבי השאלה האם לעודף המשקל יש השפעה על סיכויי ההצלחה של טיפולי הפוריות.

 

ניתן להשפיע על פוריות בעזרת התזונה


שחלות פוליציסטיות הן הגורם שנמצא הכי נפוץ באי פיריון אצל נשים. אך אל ייאוש! מחקרים מראים כי ירידה של כחמישה אחוזים ממשקל הגוף מעלה משמעותית את הסיכוי לביוץ ספונטני וכניסה להריון! נשים רבות נמצאות במשך שנים בטיפולי פוריות. הן עוברות תהליכים מורכבים נפשית ופיזית. לעיתים ירידה שכזו במשקל עשויה להיות מהירה יותר ובסופו של דבר גם קלה יותר ואפקטיבית יותר, לכן חשוב מאוד לשקול לנסות את הגישה הזו לפתרון הבעיה.


נמצא כי כאשר יש בגוף אחוז שומן גבוה (מעל 30%) רואים פגיעה בפוריות באחוז גבוה באופן מובהק. רמות השומן הגבוהות בגוף למעשה גורמות לשינויים בהורמונים החיוניים לביוץ תקין.


מעבר לכך, אחוז שומן גבוה באיזור הבטן מעלה את רמות האינסולין בדם. דבר זה עלול לגרום לייצור מוגבר של הורמוני מין גבריים מהשחלות וכן לפגיעה בפוריות.


חשוב לדעת שגם כאשר המשקל תקין, חוסרים תזונתיים גם הם נמצאו כגורם משפיע על אחוזי הכניסה להריון.

ראשית, מחסור בחומצה פולית אצל גברים פוגע בייצור תאי זרע.


מחסור בויטמינים מסוג חומצה פולית, אבץ, ויטמין B12 ,E, C (קראו עוד על ספירולינה וויטמין B12) וסלניום נמצאו כמפריעים לפוריות.

 

הקשר בין ספירולינה טרייה לתזונה ולהרזייה

תחושת הרעב אצל בני אדם מושפעת ממספר גורמים, בין השאר אחד מהם הוא תחושת עייפות וחוסר באנרגיה. תחושה זו פעמים רבות נובעת ממחסור בויטמינים ומינרלים חיוניים, כמו גם ברכיבים תזונתיים נוספים. כאשר הגוף עייף הוא מבקש למצוא את הפתרונות הכי מהירים וקלים, על כן אנו מוצאים עצמנו פעמים רבות אחרי יום מלחיץ ועמוס מחפשים פתרונות "קלים" כמו שוקולד, קפה ועוד. מעגל זה הוא מעגל שלוקח זמן לצאת ממנו, ודרך מצויינת לעזור זאת היא בעזרת ספירולינה טרייה.


ספירולינה טרייה יכולה לשמש ספירולינה להרזיה, מכיוון שהיא מכילה מינרלים וויטמינים החיוניים לגוף כמו אבץ, חומצה פולית, ברזל, חלבון, סידן ועוד ועוד. כאשר לגוף יש מספיק משאבי אנרגיה זמינים, אנו נוטים לחוש פחות רעב. אנו אוכלים פחות אך מקבלים יותר מתוך המזון. בנוסף, "לפתוח את היום" בידיעה ש"עשיתי משהו עבור עצמי" כבר מפחיתה משמעותית את רגשות האשם וכן את רמות הסטרס. סטרס הוא כידוע גורם משמעותי מאוד באכילה לא מאוזנת.


מעבר לכל העובדות המדעיות, העובדה הפשוטה היא שלקוחות רבים שלנו מדווחים שאם הם אוכלים את הספירולינה הטרייה בבוקר, הם חשים פחות צורך לאכול נשנושים במהלך שאר היום.


לסיכום, ספירולינה נמצאה כמסייעת בהרזייה במקרים רבים וזה מסייע לפיריון, בנוסף יש פה ויטמינים ומינרליים החשובים מאוד לצורך פיריון ואף לצורך חיזוק התמודדות המערכת החיסונית, לאחר הכניסה להריון. היא אף מכילה כמויות גבוהות של ברזל. ברזל הינו גורם חשוב בחימצון תקין של מערכת הדם ובסופו של דבר מסייע לעובר לנשום ולפנות פסולת מהדם בצורה טובה יותר.


רוצה לנסות בעצמך? הזמיני ספירולינה טרייה פה >>>