מסיכת ספירולינה לטיפוח עור הפנים

מסיכת ספירולינה לטיפוח עור הפנים - Algaecor  spirulina

החורף הגיע ועור הפנים של כולנו סובל בנוסף לתופעות רגילות של עור פנים שמנוני /יבש גם מהשפעות חזקות של האקלים והבדלי הטמפרטורות. החושך שיורד מוקדם מאלץ אותנו להיות הרבה יותר בבית ופחות בחוץ והעור שלנו זקוק להזנה חלופית.

החשיכה והקור משפיעים גם על שינויים בתזונה וגורמים לרבים להרבות בשתיית משקאות חמים רוויים בקופאין – מה שבאופן קצת אבסורדי דווקא משפיע לרעה על איכות השינה ומעצים את השקיות מתחת לעיניים.

אין תחליף לתזונה בריאה וטובה אבל יש בנוסף למזון חשיבות גם להזנה חיצונית ושמירה על שגרת טיפוח לשם שמירה על בריאות איכות ומראה עור הפנים.

אחת הדוגמאות הטובות לשגרה כזו יכולה להיות באמצעות חומר הגלם המוכר לרובנו בעיקר בשייקים – ספירולינה טרייה.

יהודית לוי נטורופתית ומפתחת מתכונים ,מתמחה באפיה ללא גלוטן ואוכל בריא מסבירה כי "הספירולינה עשירה בנוגדי חמצון כמו הפיגמנט פיקו ציאנין שקיים בכמות גדולה והוא אנטי אוקסידנט שנלחם ברדיקלים חופשיים וגם כמות גדולה של  וויטמין A וויטמינים רבים נוספים שחשובים לשמירה על בריאות העור ועוזרים לעכב תהליכי הזדקנות בעור.

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף והוא איבר ספיגה מצוין ולכן כמו שספירולינה טרייה מסייעת בתור מזון, כך ניתן לעשות בה שימוש כמסכה לטיפוח ולשיקום נזקי עור.

הוספת מספר רכיבים לספירולינה הטרייה יהפכו אותה למסכת מזונות על לפנים שתהיה אולטימטיבית לריפוי עור במידה ויש בו דלקות (אקנה וכד') הן בספירולינה והן בשמן ההמפ חומצת שומן גמא לינולאית (Gla), שהיא נוגדת דלקת והכרחית לפעילות מערכת החיסון.

מסכה זו עשירה בכל חומצות האמינו וברשימה ארוכה של מינרלים הנספגים לעור ומזינים אותו כגון גופרית שעוזרת לפינוי רעלים מהעור.  ומעניקה לעור מראה זוהר וחזק."

הרכיבים:

 - 20 גר ספירולינה טרייה קפואה (קפסולה 1)

 - כף שמן זרעי המפ אורגני 

 - כפית גדושה של דבש עם הדונג (יערת דבש)

 - 2 טיפות שמן קצח 

אופן ההכנה: 

להפשיר ספירולינה קלות ולערבב עם שאר החומרים למסה חלקה. 

למרוח בעזרת מברשת או מכחול את כל המסה בכמה שכבות.

הדבש והקצח בנוסף לספירולינה ולשמן המפ גם הם  אנטי בקטריאלים ומחזקים את מערכת חיסון וכמובן עשירים בשפע ויטמינים ומינרלים הדבש במקרה הזה משמש גם על תקן חומר מקשר בן כל החומרים האחרים, תורם ליצירת אמולסיה ויציבות למסכה.

להשאיר על הפנים כ-20-25 דקות

הקרם קר על הפנים ולאט לאט מתחמם ונספג וכך מזין את העור.

בסיום יש לנגב בנייר טישו ואח''כ לשטוף במים חמים, להשלמה להזין את העור במריחת שמן המפ. 

כדאי לחזור על הפעולה פעם בשבוע או לפי הצורך. ניתן לשלב בשגרת הטיפוח השוטפת מסכות טבעיות נוספות ולגוון 

חשוב לדעת:

יהודית מדגישה כי "יש לעשות שימוש בספירולינה הטרייה כמה שיותר קרוב למועד ההוצאה מהמקפיא. מעבר לשמירה על הטריות של הספירולינה ועל הערכים התזונתיים הגבוהים שלה במידה המקסימלית, יש חשיבות גדולה גם לטמפרטורה של המסכה במריחתה על עור הפנים.

"את המסכה מורחים על פנים נקיות שנשטפו קודם במים חמימים, החום פותח את הנקבוביות והמסכה הקרה מכווצות אותן  בעת המריחה על העור.

לאט לאט קורה תהליך של איזון הטמפרטורה בן המסכה לעור, המסכה נספגת לנקבוביות ומזינה ברכיבים החשובים להזנת העור, הקור תורם לכיווץ הנימים ולהידוק העור תוך שמירה על גמישותו, והופך את המסכה למתאימה לפני אירוע למראה קורן ,להפחתת נפיחות בפנים או מתחת העיניים. והיא גם מתאימה לשימוש אחרי יום ארוך ולפני השינה, כאמצעי הרגעה."

אם כל התורים לקוסמטיקאית היו סגורים, ואם חשבת והחלטת ללכת בכל זאת למסיבה, בקלות אפשר לבצע שימוש בספירולינה הטרייה שלנו על מנת להשיג מראה זוהר!

יהודית לוי, נטורופתית ומפתחת מתכונים, ממליצה.

לקריאה נוספת על יתרונות הספירולינה וכיצד היא יכולה לסייע לעור הפנים להיות זוהר ובריא מתמיד - לחצו כאן!


מאמרים נוספים